Witamy!

W akademii mistrzów biznesu "Masters" pomagamy tym, którzy potrzebują wiedzy oraz ustawicznego podnoszenia kwalifikacji.

Styczeń 2019 Sierpień 2018 Kwiecień 2018 Styczeń 2018 Październik 2017 Wrzesień 2017 Sierpień 2017 Lipiec 2017 Czerwiec 2017 Grudzień 2016 Listopad 2016 Sierpień 2016 Lipiec 2016

Zarządzanie jakością - jakie daje korzyści?

2019-01-28 | Magdalena W

frazy kluczowe: iso, szkolenia, certyfikaty, jakość

Zarządzanie jakością to termin, który ma wiele definicji. W skrócie można je określić jako zespół czynności menedżerskich, które sprzyjają powstaniu, utrzymaniu i wzrostowi jakości produktu (towar bądź usługa). W zależności od profilu działalności firmy, różne będą stosowane metody zarządzania jakością.

Przede wszystkim należy określić, co powoduje, że dany produkt jest uważany za produkt o wysokiej jakości. Jeśli już wiemy, możemy wdrożyć odpowiedni system zarządzania jakością. ISO (International Organisation for Standarisation) - Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna jest odpowiedzialna za opracowywanie własnych norm (ISO), także standaryzowaniem innych norm, a także rozwijaniem współpracy naukowej czy ekonomicznej. Jeśli firma stosuje zarządzanie jakością, najczęściej opiera się to na wdrożeniu owych standaryzowanych norm (ISO).

Jakie korzyści daje zarządzanie jakością? Mnóstwo. Przede wszystkim firma po wdrożeniu otrzymuje certyfikaty jakości swoich produktów czy usług, które świadczą o ich jakości, przez co spełniają najwyższe standardy i oczekiwania klientów biznesowych i indywidualnych. Wpływa to ogromnie na przewagę konkurencyjną firmy i to nie tylko ze względu na lepszy wizerunek w biznesie. Nowoczesne zarządzanie jakością odnosi się tak naprawdę nie tylko do produktu, ale także uwzględnia potrzeby klienta, ma na uwadze ekologię i przede wszystkim skupia się także na samym procesie powstawania produktu, usługi.

Oznacza to, że wszelkie działania, które zmierzają do stworzenia finalnego produktu, są przeprowadzone przez najlepsze, najbardziej optymalne procesy i warunki, a konkretnie: ważna jest ekonomia procesów. Nie dopuszcza się do działań bezzasadnych, do marnotrawienia zasobów organizacji przez co zarządzanie jakością staje się pewnym sposobem na ograniczenie kosztów. Organizacja, która opiera się na systemie zarządzania jakością działa "na pełnych obrotach" i potrafi reagować na zmieniające się okoliczności rynkowe.

System zarządzania jakością cechuje się kompleksowością. To jak gdyby całościowe podejście do zarządzania firmą i jej zasobami, także ludzkimi. Gdzieś na końcu wszystkich zalet wdrożenia norm ISO są: bezpieczeństwo, większa rentowność i ugruntowana pozycja na rynku. To inwestycja. Możliwość dla firm. Jest ona jednak koniecznością, jeśli chce się osiągnąć stabilną pozycję na rynku.

'

Zdjęcia naszego reportera
iso
szkolenia
certyfikaty
jakość

Warto zobaczyć:


Opinie internautów

Twoja opinia na ten temat jest dla nas bardzo ważna. Podziel się ze mną swoją opinią w tym temacie.

Twój pseudonim:

Twoja opinia: